Четвер, 18 жовтня 2018 року

Роз’яснення щодо застосування положень частини шостої статті 69 Закону України «Про державну службу»

Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 13 Закону України «Про державну службу» НАДС роз’яснює.

Згідно із частиною першою статті 64 Закону України «Про державну службу» (далі - Закон) за невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, визначених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами у сфері державної служби, посадовою інструкцією, а також порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни державний службовець притягається до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому Законом.

Частиною першою статті 68 Закону встановлено, що дисциплінарні провадження ініціюються суб’єктом призначення.

Відповідно до частини першої - другої статті 69 Закону для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (далі - дисциплінарна комісія).

Дисциплінарну комісію стосовно державних службовців, які займають посади державної служби категорії «Б» і «В», утворює керівник державної служби у кожному державному органі.

Згідно із частиною шостою статті 69 Закону у разі неможливості створення в державному органі постійної дисциплінарної комісії справи про дисциплінарні проступки, вчинені державними службовцями цього органу, розглядаються дисциплінарною комісією державного органу вищого рівня в порядку підпорядкування. У разі відсутності державного органу вищого рівня дисциплінарна комісія може утворюватися одноразово для конкретної справи за рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Законом України від 09 листопада 2017 року № 2190-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби», який набрав чинності 15 листопада 2017 року, внесено зміни до Закону.

Відповідно до вказаних змін дія Закону не поширюється, зокрема, на голів місцевих державних адміністрацій, а повноваження керівника державної служби в державному органі, зокрема у місцевих державних адміністраціях, здійснюють:

керівник апарату - в апараті місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділах (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права);

керівник структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права - у такому підрозділі.

Таким чином, дисциплінарні провадження стосовно державних службовців апарату місцевої державної адміністрації та її структурних підрозділів (крім структурних підрозділів зі статусом юридичних осіб публічного права) ініціюються керівником апарату місцевої державної адміністрації, а стосовно державних службовців структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права - керівником такого структурного підрозділу. Дисциплінарні провадження здійснюються дисциплінарними комісіями апарату місцевої державної адміністрації та структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права відповідно.

Законом України «Про місцеві державні адміністрації» встановлено, що керівники структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду та звільняються з посади головами відповідних державних адміністрацій (ч. 2 ст. 11 Закону).

Таким чином, дисциплінарне провадження стосовно керівника структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права ініціюється головою місцевої державної адміністрації.

Відповідно до статті 44 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» для правового, організаційного, матеріально-технічного та іншого забезпечення діяльності місцевої державної адміністрації, підготовки аналітичних, інформаційних та інших матеріалів, систематичної перевірки виконання актів законодавства та розпоряджень місцевої державної адміністрації, подання методичної та іншої практичної допомоги місцевим державним адміністраціям та органам місцевого самоврядування головою місцевої державної адміністрації утворюється апарат місцевої державної адміністрації в межах виділених бюджетних коштів.

Враховуючи викладене, у разі ініціювання головою місцевої державної адміністрації дисциплінарного провадження стосовно керівника структурного підрозділу зі статусом юридичної особи публічного права, таке дисциплінарне провадження здійснюється дисциплінарною комісією, утвореною керівником апарату цієї місцевої державної адміністрації.

У разі неможливості здійснення дисциплінарного провадження стосовно керівника структурного підрозділу районної державної адміністрації зі статусом юридичної особи публічного права дисциплінарною комісією апарату цієї місцевої державної адміністрації, дисциплінарне провадження здійснюється дисциплінарною комісію, утвореною одноразово для конкретної справи за рішенням НАДС.

Згідно зі статтею 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» голови місцевих державних адміністрацій, зокрема, призначають на посади та звільняють з посад керівників апаратів місцевих державних адміністрацій.

У разі ініціювання головою районної державної адміністрації дисциплінарного провадження стосовно керівника апарату цієї районної державної адміністрації, таке дисциплінарне провадження здійснюється дисциплінарною комісією апарату відповідної обласної державної адміністрації.

У разі ініціювання головою обласної державної адміністрації дисциплінарного провадження стосовно керівника апарату цієї обласної державної адміністрації, таке дисциплінарне провадження здійснюється дисциплінарною комісією, утвореною одноразово для конкретної справи за рішенням НАДС.